Повернутись до журналу

Максим Рильський у колі діячів української музичної культури

Читати публікаціюЧитати публікаціюЗавантажити публікацію
Автори публікації:
Фільц Богдана
Стор.:
108–113
УДК:
821.161.2:78.03(477)
Бібліографічний опис:
Фільц, Б. (2020) Максим Рильський у колі діячів української музичної культури. Матеріали до української етнології, 19 (22), 108–113.

Автор

Фільц Богдана

кандидатка мистецтвознавства, композиторка (Київ, Україна)

 

Максим Рильський у колі діячів української музичної культури

 

Анотація

Значення творчості М. Рильського для музичної культури України важко переоцінити. Музика була для нього невід’ємною частиною його художньої свідомості та творчого буття. Глибока й самобутня поезія Максима Тадейовича, наскрізь пронизана музичними образами, постійно надихала митців багатьох поколінь на створення музичних композицій різних жанрів.

Він був лібретистом, перекладачем світової оперної класики, шедеврів хорової та камерної вокальної музики, літературним редактором музичних творів українських та зарубіжних композиторів (здійснив літературну редакцію всіх опер М. Лисенка та опери «Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського, 20‑томного видання творів М. Лисенка, кантат К. Стеценка «Єднаймося» та «Кобзареві» та ін.). М. Рильський був автором численних віршів-присвят видатним музикантам світу, спогадів про музичних діячів і виконавців. Він співпрацював з багатьма славетними українськими митцями, про яких написав цікаві й ґрунтовні статті з аналізом творчості та оцінкою їхнього внеску в загальну мистецьку скарбницю України. Тому питання взаємозв’язку поезії і музики у творчості М. Рильського та причетності поета до розвитку української музичної культури тривалий час привертає увагу багатьох мистецтвознавців.

 

Ключові слова

музична культура, Максим Рильський, зв’язок поезії та музики.

 

Джерела та література

  1. 1. Рильський М. Лисенко (клаптики споминів). Рильський М.Зібрання творів: у 20 т. Київ, 1986. Т. 15. С.  273–277.
  2. Боровик М., Булат Т., Шеффер Т. Рильський і музика. Київ, 1969. 280 с.
© ІМФЕ